Уроки

                                        УРОК: Математика (1 клас)
                                                                                                                           
                                                                                             Підготувала:
                                                                                             вчитель початкових класів
                                                                                             Кіпрова Н.О.


Тема: Закріплення вивченого способу додавання виду 45+2. Розв’язування  задач. Утворення множин геометричних фігур.
Мета: формувати вміння додавати до двоцифрового числа одноцифрове число, вдосконалювати вміння правильно і швидко обчислювати, утворювати множини геометричних фігур; розвивати математичні здібності, логічне мислення; виховувати активність, самостійність, інтерес до математики.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Форма уроку: урок-гра.
Обладнання: ІКТ, таблиці для ігор.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
 Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
 Руки вчасно піднімати.
 Не просто слухати, а чути.
 Не просто дивитися, а бачити.
 Не просто відповідати, а міркувати,
 Дружно й плідно працювати.
 ІІ. Тема, мета уроку. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд№1.)
 - Сьогодні у нас буде незвичайний урок. До нас у гості завітали три гноми: Розумник, Веселун і Скромник. Вони дуже хочуть з вами пограти  і побачити, чи вмієте ви знаходити значення числових виразів, розв'язувати  прямі та обернені задачі, розпізнавати геометричні фігури. Гноми увімкнули для вас свої кольорові ліхтарики: зелений, жовтий, червоний. Колір ліхтарика ви оберете самостійно.                                                                                                                                                                          
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
(На дошці таблиці для гри. Над кожною таблицею ліхтарик певного кольору.)
-Хто який ліхтарик зможе увімкнути самостійно?
(Учні викладають на парті ліхтарики певного кольору. Вчитель визначає, хто яке завдання обрав.)

1. Вправа – гра «Математична квітка» від Скромника (червоний).

Додати потрібні числа.
23=20+…     38=30+…    96=90+…    45=40+…     67=60+…      74=70+…                                                                                             

2. Вправа-гра «Замкни коло» від Веселуна (жовтий).

Обчисли вираз.
45-5+10-20+9+1+50-90=?

3. Вправа-гра «Допоможи  гному» від Розумника (зелений).

Знайди числа, на 4 більші від кожного з чисел.
21, 33, 45, 90, 64, 72.
21+4                 33+4                 45+4                 
64+4                 72+4                 90+4                
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розвиток математичних знань.

1. 1. Колективна робота.  Вправа 2 (с.127). (Слайд№2.)                                                                                                                                                                  
- Як ви думаєте, що потрібно знати, щоб до 31 додати 6?
(Відповідь: Додавати потрібно до одиниць одиниці, а потім до десятків додати одержане число.)
31+6=30+1+6=30+7=37
63+3=60+3+3=…
75+3=…
54+5=…
(Діти, які обрали жовті і червоні ліхтарики, розв'язують за зразком приклади усно,а інші- з підручника самостійно.).

Фізхвилинка.

Я малюю білочку для вас. Раз.
Це у неї бачте, голова. Два.
Це у неї вушка догори. Три.
Вліво, вправо скаче хвіст рудий. Чотири.
Це очиці весело горять. П'ять.
Ротик, зубки – хай горішки їсть. Шість.
Тепер шубку одягнім. Сім.
Намалюєм ніжки, щоб стрибала лісом. Вісім.
Ще навколо посаджу дерева. Дев'ять.
І хай сонце сяє в піднебессі. Десять.
1.2. Робота в парах. Усно знайти значення виразів. Записати вирази, в яких сума дорівнює 67. Вправа 3. (с.127). (Слайд№3.)
- Скромник пропонує вам попрацювати в парах.
97-30=67                                  40+27=67
17+30=67                                  63+4=67
57+10=67                                 77-10=67
 1.3. Розв’язання задачі. Вправа 4.(с.127). (Слайд№4.)
 - Розумник дуже любить розв'язувати задачі.
-Учні, які обрали жовті і червоні ліхтарики, роз’язуюють пряму задачу: 
  В одній цукерниці 23 цукерки. Це на 6 цукерок менше, ніж у другій. Скільки цукерок у другій цукерниці? (Відповідь: 23+6=29)
-Учні, які обрали зелені ліхтарики, складають і роз’язуюють обернену задачу:
  У другій цукерниці 29 цукерок. Це на 6 цукерок більше, ніж у першій. Скільки цукерок у першій цукерниці? (Відповідь:29-6=23)                                                                                                                                                                                                                                     
 1.4.  Робота з геометричним матеріалом.   Вправа 6.(с.127). (Слайд№5.)
  - А тепер завдання від Веселуна:
 - Що називають множиною?                                                                                                                                                               
 - Скільки  фігур зображено на малюнку? ( Відповідь: 10)
 - Які множини можна утворити з цих фігур за формою? ( Відповідь: множину кругів та множину прямокутників.)
 - Скільки фігур буде у кожній множині? ( Відповідь: 4 і 6)
 - Які множини можна утворити з цих фігур за кольором? ( Відповідь:множину зелену ,жовту,червону.)
 - Скільки  фігур буде у кожній множині? ( Відповідь: 2; 3;5)                                                                                                                                                                                                                                    
  V. Підсумок уроку.
- Чим цікавий для вас був урок?
- У кого які ліхтарики «світили» впродовж уроку?

- Чиї завдання з гномів були цікавішими? 



                         УРОК: Основи здоров'я (1 клас)

                                                                                        Підготувала:
                                                                                        вчитель початкових класів
                                                                                        Кіпрова Н.О.
                                               
                  
Тема:  Правила безпечного відпочинку у лісі та біля водойм.
Мета: Ознайомити учнів з правилами безпечного відпочинку у лісі та біля водойм; розвивати почуття відповідальності за своє життя; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: мультимедійна установка, конверт з завданням для групової роботи, таблиці з курсу «Основи здоров’я» 1 клас.
Тип уроку:  урок-подорож.
Хід уроку
ІІІ.    Визначення мети і завдань уроку
Діти,незабаром літні канікули,ви разом з батьками  можливо будете відпочивати у лісі  або біля водойм.Щоб знати  правила безпечного відпочинку,ми здійснемо уявну подорож до лісу і допоможе нам у цьому мультимедійний проектор.
ІV.    Подорож
1.     Перегляд слайдів «Ліс» з музичним супроводом.                                                                                                                                  
Слайд 1.          
  Уявіть , що ми йдемо нерівною лісовою доріжкою ,сонячне  світло пронизує зелені дерева ,що тягнуться в небесну височінь.
Слайд 2.   
Далі  й  далі ,мимо  старого лісу,який  розмовляє з нами  шумом  гілок,корою  могутніх  стовбурів, голосами  птахів.
           Слайд 3.     
Ми спустилися нерівною стежкою і опинилися гущавині лісу. Сосни уже не молоді, а стоять усе також струнко. Ось сонячні промінці знов грають у зеленому листі .   Спокійно, затишно,таємно.   
Слайд 4.        
А зараз перейдемо через стрімку річку.   
Слайд 5.     
А ось хатинка лісника. Він дуже  стурбований за вас ,чи знаєте ви правила безпечного відпочинку в лісі. Для цього лісник приготував вам завдання,які знаходяться у цих конвертах.
2.     Зупинка «Хатинка лісника»
а) Дослідження в групах. Учні отримують завдання у конвертах , обговорюють, роблять висновки.
І група.  Зелений конверт «Що можна робити у лісі» (вибрати)
ІІ група. Червоний конверт «Що забороняється робити у лісі» (вибрати)
ІІІ група. Синій конверт «Яка небезпека чекає вас у лісі» (вибрати)
б) Презентація роботи в групі (магнітні дошки, наклеюють і коментують)
в) Перевірка результатів роботи.
3.     Зупинка «Оздоровча»
Слайд 6.    
   - Погожого весняного дня можна довго милуватися лісовими пейзажами, блакиттю неба, втішатися красою озера.
-А тут ми відпочинемо трішки!                                               
1,2,3-у ліс ходили ми.
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок в       кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили руки,ніжки.
Всі веселі ,от чудово!
І у ліс ми підем знову!                                        
4.     1.     Зупинка «Лісове озеро»
   - Сонце,повітря і вода - наші  найкращі  друзі. Однак  неправильне  їхнє  використання , може  зашкодити  здоров’ю.
а) Створення проблемної ситуації  (за малюнком).
- Хто з дітей вміє правильно відпочивати на водоймах?
- З ким із дітей сонечко товаришує?            Чому?
- А на кого сердиться?           Чому?    

б) Гра «Так-ні» (сигнальні  картки).                                                             
    - Давайте ще раз пригадаємо правила відпочинку на воді.            
1. Не перегрівайся на сонці (так)
2. Відпочивай біля води з друзями без дорослих (ні) 
3. Купайся у дозволених місцях (так)                  
4. У воді пустуй, пірнай, стрибай (ні)
5. Купайся у воді стільки, скільки захочеш  (ні)
6. Захищай голову від сонячних променів (так)     
7. Не можна запливати далеко від берега (так)
8. Небезпечно плавати на надувних матрацах (так)
9. Пий сиру воду з річки, озера, ставка (ні)
   - Тепер лісовик зрозумів, що ви навчилися правильно поводитися в лісі та біля водойм.

УРОК: Природознавство (3 клас)
                                      

                                           Підготувала:
                                             Кіпрова  Наталія Олександрівна
                                               вчитель  початкових  класів
                                            

ТЕМА:    Ґрунт

  
МЕТА:   Дати поняття про ґрунт, його утворення
               та  значення для світу життя рослин,   
               тварин, людей, розвивати аналітичне  
                мислення.  Виховувати  бережне
                ставлення   до  довкілля
  
ОБЛАДНАННЯ:   Колекції   ґрунту  (зразки),
глини ,   піску,  сюжетні  малюнки,  схеми.
                                                       
ХІД УРОКУ
І. Організація класу

Діти, сьогодні у нас урок незвичайний. На нашому уроці присутні гості. Давайте привітаємось з ними. Тепер посміхніться один одному. Я бажаю вам успіхів, бо сьогодні у нас урок-дослідження, а ви всі – дослідники.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

а) Бліц-турнір
- Як називається загальна тема, над якою ми працюємо?
- Що таке тіла?
- Назвіть тіла  неживої  природи ?
- З чого складаються тіла?
 - Які  речовини  Ви  знаєте ?
- З чого складаються речовина ?
- У якому стані можуть перебувати речовини?
- В  чому  відмінність  різних  станів речовини ?


б) Індивідуальна  робота.

Картка № 1
Природні тіла, з яких складається земна поверхня, називають гірськими породами.
Гірські породи, які людина використовує для своїх потреб, називають корисними копалинами.
До горючих корисних копалин належать: кам’яне вугілля, торф, нафта, природний газ.
Металеві предмети виготовляють із металів, які добувають із руди.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Повідомлення теми і мети уроку.
2.Мотивація навчальної діяльності.
Звідки в плодах-овочах, фруктах, зелені беруться поживні речовини, вітаміни. Невже все це є в землі, на якій ці рослини ростуть? Чи є в землі смак, як у яблук, помідорів? Запахи – як у квітів?
Проблемна ситуація: Що ж таке земля? Як вона утворилася? Що є в ній такого, що на ній можуть рости такі чудові врожаї?

Що таке грунт?
Що входить до його складу?
Від  чого  залежить  родячись  грунту ?
Для кого грунт є місцем проживання?


IV. Практична робота.

А) Розгляд колекції грунту, глини і піску через лупу. Чим вони відрізняються?
Б) Вкинути у склянку з водою грудочку піску, потім глини, нарешті грунту. Коли виділилось більше бульбашок? Де більше міститься повітря?
В) Накрийте чашку з грунтом скельцем і потримайте певнй час у теплому місці (учитель демонструє цей дослід за допомогою спиртівки). Що спостерігається? (На стінках пробірки з’явилися краплини води) Це свідчить про наявність у  грунті води.
Г) Дослід, який демонструє вміст у грунті перегною. (Пробірку з грунтом тримаємо над полум’ям, через певний час з пробірки виходитиме дим із запахом листя, тобто решток).

Фізкультурна  хвилинка.

V. Робота з підручниками.

А) А зараз ви будете в ролі дослідників.

Картка №2 (а)
З чого утворюється перегній?
З чого утворюють мінеральні солі? Їх корисність

Картка №2 (б)
Для яких тварин грунт є домівкою?
Яку вони приносять користь?

Картка №2 (в)
Який грунт називається чорноземом?
Який грунт називається піщаним?
Який грунт називається глинистим?

Б) Перевірка.
Уявіть собі, що ви вчені дослідники, яки прийшли на симпозіум.
Слухаємо відповіді. Ви добре попрацювали в групах  і в парах.

VI. Закріплення нового матеріалу.

1. Кругообіг  речовин  в  природі
2. Охорона  грунтів

Хто допомагає оберігати грунт від руйнування? (Рослини)
Чому на схилах пагорбів слід садити дерева, кущі?

3. Екологічна  хвилинка

Українські грунти – найкращі високородні грунти.
Бережи грунт від забруднень.  Він заповнений живими організмами і дає життя всьому живому. Для утворення на полі шару товщиною 18-20 см, на якому виростає хлібний колос, потрібно кілька тисяч років. А при невмілому чи недбалому господарюванні родючий грунт може загинути швидко і безповоротно.
Земля – не  рабиня  наша, а  мати ,
Сонце – не  вітчим  наш,
А  рідний  батько.
Ліси – наші  брати,  річки – сестри.
Дощі,  вітри,  сніги  мусять
Бути  добрими  гостями.
А  ми  на  своїй  планеті  не  тимчасові  мешканці,
А  мудрі  господарі !

VIІ. Підсумок уроку.

Що таке грунт?
Що входить до його складу?
Від  чого  залежить  родячись  грунту ?
Для кого грунт є місцем проживання?

VIІІ.  Д/з. Скласти розповідь “Як утворюється грунт”
  
Картка № 1

Природні тіла, з яких складається земна поверхня, називають___________________________________________________.

Гірські породи, які людина використовує для своїх потреб, називають___________________________________________________.

До горючих корисних копалин належать_________________________
____________________________________________________________
Металеві предмети виготовляють із металів, які добувають із _______.


Картка № 1

Природні тіла, з яких складається земна поверхня, називають___________________________________________________.

Гірські породи, які людина використовує для своїх потреб, називають___________________________________________________.

До горючих корисних копалин належать_________________________
____________________________________________________________
Металеві предмети виготовляють із металів, які добувають із _______.


Картка № 1

Природні тіла, з яких складається земна поверхня, називають___________________________________________________.

Гірські породи, які людина використовує для своїх потреб, називають___________________________________________________.

До горючих корисних копалин належать_________________________
____________________________________________________________
Металеві предмети виготовляють із металів, які добувають із _______.



Картка № 1

Природні тіла, з яких складається земна поверхня, називають___________________________________________________.

Гірські породи, які людина використовує для своїх потреб, називають___________________________________________________.

До горючих корисних копалин належать_________________________
____________________________________________________________
Металеві предмети виготовляють із металів, які добувають із _______.


Картка № 1

Природні тіла, з яких складається земна поверхня, називають___________________________________________________.

Гірські породи, які людина використовує для своїх потреб, називають___________________________________________________.

До горючих корисних копалин належать________________________
____________________________________________________________
Металеві предмети виготовляють із металів, які добувають із _______.


Картка № 1

Природні тіла, з яких складається земна поверхня, називають___________________________________________________.

Гірські породи, які людина використовує для своїх потреб, називають___________________________________________________.

До горючих корисних копалин належать ________________________
____________________________________________________________

Металеві предмети виготовляють із металів, які добувають із _______.

Картка №2 (а)

З чого утворюється перегній?
З чого утворюють мінеральні солі? Їх корисність


Картка №2 (б)

Для яких тварин грунт є домівкою?
Яку вони приносять користь?


Картка №2 (в)

Який грунт називається чорноземом?
Який грунт називається піщаним?
Який грунт називається глинистим?


Картка №2 (а)

З чого утворюється перегній?
З чого утворюють мінеральні солі? Їх корисність


Картка №2 (б)

Для яких тварин грунт є домівкою?
Яку вони приносять користь?


Картка №2 (в)

Який грунт називається чорноземом?
Який грунт називається піщаним?
Який грунт називається глинистим?



Картка №2 (а)

З чого утворюється перегній?
З чого утворюють мінеральні солі? Їх корисність


Картка №2 (б)

Для яких тварин грунт є домівкою?
Яку вони приносять користь?


Картка №2 (в)

Який грунт називається чорноземом?
Який грунт називається піщаним?
Який грунт називається глинистим?


Картка №2 (а)

З чого утворюється перегній?
З чого утворюють мінеральні солі? Їх корисність


Картка №2 (б)

Для яких тварин грунт є домівкою?
Яку вони приносять користь?


Картка №2 (в)

Який грунт називається чорноземом?
Який грунт називається піщаним?
Який грунт називається глинистим?


Картка №2 (а)

З чого утворюється перегній?
З чого утворюють мінеральні солі? Їх корисність


Картка №2 (б)

Для яких тварин грунт є домівкою?
Яку вони приносять користь?


Картка №2 (в)

Який грунт називається чорноземом?
Який грунт називається піщаним?
Який грунт називається глинистим?

Комментариев нет:

Отправить комментарий